Top lista: Fake News 2018.

46789615_303Buzzfeed News je i ove godine istražio koje su lažne vijesti imale najviše interakcija na Facebooku. Na vrhu liste, kada je u pitanju Njemačka, su lažne vijesti o kancelarki Merkel i izbjeglicama.

Buzzfeed News je na svom portalu na njemačkom jeziku utvrdio i rangirao osam „najuspješnijih” lažnih vijesti, objavljenih tokom 2018. godine. Uvjerljivo vodi članak sa web stranice, registrirane u Rusiji, pod nazivom Anonymousnews.ru, koji je generirao 148.000 interakcija na Facebooku. Samo je njemački nadregionalni dnevnik Süddeutsche Zeitung ove godine imao članak s više interakcija na FB-u. Nijedan od drugih njemačkih listova s najvećim tiražama poput Bilda, Spiegla, Focusa, Welta ili Sterna nije imao tekst na Facebooku s ovako velikim brojem interakcija kao što je ostvario fake news na portalu Anonymousnews.ru. Uzgred, ova stranica nije povezana s internetskim pokretom Anonymus.

Naslov lažne vijesti je glasio: „Država plaća harem 7.500 eura mjesečno: Sirijac s dvije žene i osmoro djece u Njemačkoj”. Različite medijske grupe, koje se bave provjeravanjem činjenica, razotkrile su ovu vijest kao lažnu, ali to nije spriječilo njezino daljnje širenje.

AfD i NPD najviše prenose fake news

Okružni odbori populističke Alternative za Njemačku (AfD) i neonacističkog NPD-a, kao i bivša CDU-političarka Erika Streinbach, su, kako je objavio Buzzfeed, najvažniji prenositelji lažnih vijesti na njemačkom Facebooku.

Druga lažna vijest na top listi nosila je naslov: „Merkel: Izbjeglice moraju imati prednost u socijalnom zbrinjavanju”. Objavljena je na portalu Blog.Halle-Leaks.de i imala je 125.000 interakcija. Slijedi fake news „Claudia Roth: Za vrijeme ramazana bi morala vrijediti zabrana alkohola”, koju je objavio pseudo-satirični portal Berliner-Express.com i ostvario interakciju od 91.000 te „Presuda za RTV pristojbu: ustavni sudac i kreator pristojbe su braća”, koju je objavio portal „journalistenwatch.com”.

Buzzfeed: "Članci koji šire laži na Facebooku mogu biti uspješniji nego seriozne vijesti"

Buzzfeed: “Članci koji šire laži na Facebooku mogu biti uspješniji nego seriozne vijesti”

Pri tome se u ovim lažnim vijestima stalno isprepliću činjenice i laži. U posljednjoj vijesti oko RTV pristojbe su Paul i Ferdinand Kirchhof zaista braća. Točno je i da je Paul Kirchhof 2013. napravio ekspertizu koja je poslužila kao baza za današnju RTV pristojbu u Njemačkoj. Točno je i da je njegov brat Ferdinand Kirchhof sudac Saveznog ustavnog suda, koji je odlučivao o tome je li RTV pristojba u skladu sa zakonom odnosno Ustavom. Ali portal „journalistenwatch.com” je kod korisnika FB-a stvorio pogrešan dojam da se radi o nepotizmu po onoj narodnoj: „I po babi i po stričevima” . No potpuno je netočno da je jedan brat završio ono što je drugi počeo. Sudac Ferdinand Kirchhof nije sam donio odluku Ustavnog suda niti je njegov brat Paul Kirchhof ostvario bilo kakvu materijalnu korist što je Ustavni sud potvrdio legitimnost odluke o RTV pristojbi u Njemačkoj.

Promjena FB-algoritama naštetila samo serioznim medijima

Buzzfeed je u zaključku svog istraživanja lažnih vijesti u 2008. godini na svom portalu doslovno napisao: „Naše istraživanje pokazuje kako članci koji šire laži na Facebooku mogu biti uspješniji nego seriozne vijesti. To potkrepljuje tezu da promjene koje je Facebook uveo u Newsfeed nimalo nisu naškodile medijima koje šire teorije zavjere. Štoviše, promjene su takvim medijima čak donijele prednosti.”

Do istog rezultata došla je velika analiza Instituta „MEEDIA, u kojoj je provjereno 1.500 Facebook-stranica velikih najuglednijih medijskih kuća. Istraženo je kako se promjene algoritama s Facebooka odražavaju na interakciju. Rezultati su bili porazni. Pokazalo se da samoproglašeni „alternativni mediji”, koji su posebno omiljeni u desničarskim krugovima, skoro da nisu zabilježili nikakve promjene dok se promjena algoritama na Facebooku negativno odrazila na poznate informativne medije.

Američka medijska kompanija koncentrirana na socijalne mreže Buzzfeed News osnovana je u New Yorku 2006. Ona ima i urede u Velikoj Britaniji, Francuskoj, Brazilu i Indiji, a od 2014. godine i u Njemačkoj, sa sjedištem u Berlinu.

Preuzeto sa portala: DW

Share via email

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *