EHO, Nekategorizirano

Arheološki muzej nam pomaže da se zaposlimo

Foto Filip Kos/PIXELL
Foto Filip Kos/PIXELL

Četiri godine ići u strukovnu školu, steći konkretno zanimanje, a nakon toga ne moći naći posao, česta je priča mladih. Uočio je to i zagrebački Arheološki muzej pa pokrenuo projekt “Od strukovnih zanimanja do kreativne industrije” kojemu je cilj keramičare, krojače, bravare, zlatare, stolare, zavarivače… osnažiti za tržište rada.

Autor: Dino Brumec, Večernji list

U programu 10 naučnika

Deset prijavljenih kandidata iz Zagreba dobilo je svoje mentore s kojima će provesti 32 radna sata da bi usavršili svoje vještine, produbili kontakte i vidjeli u praksi kako “to sve izgleda”. Projekt vrijedan 800.000 kuna sufinancira se iz Europskog socijalnog fonda, a kako bi mu se dodala umjetnička dimenzija, od naučnika se očekuje reinterpretacija nekog oblika kulturne baštine.

Jedna je od polaznica programa 21-godišnja krojačica Katarina Pejić, koja od trapera izrađuje odjeću, i to u obliku dodekaedra koji se sastoji od 12 peterokuta. Na praksu je došla u obrt Mommy’s Garden, k svojoj sestri Ardiani Sladojević.

– Ovdje ima priliku vidjeti kako zaista izgleda dan poduzetnika – kaže A. Sladojević, dok Katarina domeće kako to uključuje svaki segment poslovanja, od skiciranja preko traženja dobavljača i nabave materijala do samog šivanja.

Vučedolskim, brončanim dobom inspirirane zdjele pak pod patronatom Lidije Boševski izrađuje 25-godišnji Sven Labedić, koji je završio keramiku u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna.

– Nadam se da bi mi ovaj program mogao pomoći u pronalasku posla – govori Labedić, kojega je mentorica “uklopila” u radionice koje inače organizira.

– Kod mene su svima otvorene opcije što žele raditi, a ja sam tu samo da ih usmjeravam – objašnjava Lidia Boševski.

Svoja će djela i izložiti

Nakon što praktikanti završe program, njihovi će radovi na izložbe u šest hrvatskih muzeja, od Virovitice do Siska. Prva će biti u Arheološkom muzeju u veljači 2019.

– Osim želje za edukacijom mladih koja bi im mogla pomoći da nađu posao ili da kreiraju ideju za samozapošljavanje, želimo razviti i novu publiku za muzeje – ističe voditeljica projekta Zorica Babić.