Nekategorizirano, Stajališta

Društveni mediji koriste se za manipulaciju javnim mnijenjem

drustveni_crIstraživanje provedeno u devet zemalja svijeta – Rusiji, Tajvanu, Brazilu, Kanadi, Kini, SAD-u, Njemačkoj, Poljskoj i Ukrajini –  pokazalo je da Facebookov i Twitterov algoritam podržava “laži, smeće i netočne informacije” koje se koriste za ciljeve tradicionalne propagande i manipulacije javnim mnijenjem. Među tehnikama manipulacije nalaze se automatizirani nalozi (tzv. botovi) koji podržavaju i dijele određene sadržaje, čime stvaraju iluziju popularnosti, koja je jedna od glavnih mjera algoritama društvenih mreža, i na taj način potiskuju točne informacije – prenosi MC Online.

Ovakva manipulacija može dovesti do pojave koja se u izvještaju naziva “proizvodnja konsenzusa”, stvaranja iluzije o popularnosti određenih političkih opcija koje prije toga nisu imale podršku javnosti.

– Iluzija o online podršci određenom kandidatu može proizvesti stvarnu podršku. Trump je tijekom izbora učinio Twitter svojom pozornicom i glasači su na to obratili pažnju – kaže se u izvještaju.

 Za istraživače je posebno interesantan slučaj Rusije, čiji su utjecaji na vanjsku politiku putem interneta jedna od najpopularnijih tema razgovora o digitalnoj sigurnosti danas. Prema procjenama istraživača, oko 45% visokoaktivnih korisnika Twittera u Rusiji su botovi.

– Rusija je studija slučaja kako posebno moćan autoritarni režim koristi društvene medije da kontrolira ljude – kaže jedan od autora izvještaja.

 Autori smatraju da predstavnici društvenih mreža moraju učiniti više i djelovati brže na rješavanju problema online propagande. Od zemalja koje su sudjelovale u istraživanju, Njemačka se izdvaja progresivnim zakonima na polju regulacije sadržaja na društvenim mrežama.

– Njemačka je vodeći autoritet na području sprječavanja kompjutorizirane propagande i radi na prevenciji online manipulacije javnog mnijenja, a ne kontroli već postojećih korisnika – navodi se u izvještaju.