Nekategorizirano, Svijet

Europarlamentarci potvrdili mjere za poboljšanje života osoba s invaliditetom

osobe-s-invaliditetomPametni telefoni, uređaji za prodaju karata, bankarstvo i usluge prijevoza u Europskoj uniji postat će pristupačniji osobama sa smanjenom pokretljivošću, po direktivi koju je u srijedu usvojio Europski parlament, prenosi Hina.

Zastupnici EP-a podržali su na plenarnoj sjednici u Strasbourgu sporazum postignut između pregovarača EP-a i Vijeća, o Europskom aktu o pristupačnosti (EAA) koji zahtijeva da veći broj proizvoda i usluga postane pristupačniji starijim osobama i osobama s invaliditetom u EU-u.

Na popisu su proizvodi i usluge poput strojeva za prodaju karata, bankomati, računala i operativni sustavi, pametni telefoni, tableti i TV oprema, bankarske usluge za potrošače, e-knjige, e-trgovina te usluge zračnog, autobusnog, željezničkog i vodenog prijevoza.

“Nije bitno prilagoditi ljude okolišu nego okoliš ljudima, a to je ono što nastojimo učiniti ovim Aktom koji će učiniti Europu pristupačnijim mjestom za ljude s invaliditetom te im omogućiti lakše sudjelovanje u javnom životu”, rekao je u utorak u raspravi Neven Mimica, hrvatski povjerenik za međunarodnu suradnju i razvoj u Europskoj komisji.

Izvjestitelj Morten Lokkegaard (ALDE, Danska) nastojao je uskladiti Akt i s međunarodnim kontekstom. Prijedlogom bi se trebala osigurati jedinstvena provedba zahtjeva za pristupačnost koji su obuhvaćeni Konvencijom UN-a o pravima osoba s invaliditetom diljem EU-a.

“Ova dugo očekivana pravila učinit će veliku razliku ne samo za 80 milijuna građana s invaliditetom u EU, nego i za mnogo više ljudi, primjerice starije osobe. Osobe s invaliditetom uskoro će moći koristiti strojeve za samoposluživanje i svakodnevne proizvode kao što su računala, telefoni i e-knjige”, rekao je Lokkegaard u utorak.

Željeznički promet je zahvaljujući europskom zakonodavstvu u tom području prometni sektor koji je najbolje prilagođen novim kriterijima pristupačnosti, a cilj direktive jest prošiti nacionalne propise i na ostale prometne sektore. Mikropoduzeća koja pružaju usluge izuzeta su iz direktive, a države članice morat će mikropoduzećima dati smjernice i alate kako bi olakšale provedbu ovog zakonodavstva.

EAA opisuje što treba biti dostupno, ali ne nameće detaljna tehnička rješenja o tome kako ih učiniti pristupačnima, čime će se prema izvješću, omogućiti razvoj inovacija.

Kako bi direktiva, koju je podržalo 613 zastupnika, stupila na snagu još je treba potvrditi Vijeće. Države članice će imati tri godine za implementiranje novih odredbi u svoje nacionalne zakone te šest za njihovu primjenu.