Hrvatska, Nekategorizirano

HRT, RTL i Nova TV emitirao samo četiri posto emisija sa ženskim sportom

Na slici Damir Hajduk iz Agencije za elektroničke medije, Helena Štimac Radin iz Ureda za ravnopravnost spolova Vlade Republike Hrvatske, predsjednik HOO-a Zlatko Mateša, HINA/ Damir SENČAR /ds

– Velik postotak žena odlazi iz sporta jer igraju na lošijim terenima i koriste opremu koja je po kvaliteti lošija od one koju koriste njihove muške kolege, izjavila je u ponedjeljak, u prostorijama HOO-a, na potpisivanju Sporazuma “Za veću vidljivost ženskih sportova u elektroničkim medijima”, potpredsjednica Hrvatskog olimpijskog odbora Morana Paliković Gruden, prenosi Hina.

Sporazum “Za veću vidljivost ženskih sportova u elektroničkim medijima” potpisali su danas u prostorijama HOO-a, ravnateljica Ureda za ravnopravnost spolova Helena Štimac Radin, predsjednik Vijeća za elektroničke medije Damir Hajduk te glavni tajnik HOO-a Josip Čop.

Na temelju istraživanja koje je provela Agencija za elektroničke medije na tri televizije s nacionalnom koncesijom (HRT, RTL i Nova tv) došlo se do podatka da je emitiranje ženskog sporta u tim tv kućama, zastupljeno samo četiri posto.

U tu kategoriju nije ušla Sportska tv čiji je glavni urednik Jura Ozmec, ujedno i predsjednik Komisije za informiranje i izdavaštvo HOO-a, kazao kako je Sptv, koja također ima nacionalnu koncesiju, u protekloj godini imala čak 40 posto prijenosa koji su uključivali ženske sportove.

“Plan nam je na Sptv uvesti i tjednu emisiju koja će se odnositi isključivo na ženski sport kao i na žene koje rade u sportskim upravljačkim tijelima”, rekao je predsjednik HOO-a Zlatko Mateša, naglašavajući da se i Međunarodni olimpijski odbor zalaže za veću zastupljenost žena, ne samo u natjecateljskom nego i u dužnosničkom segmentu.

“Naša Komisija za ravnopravnost spolova u sportu predložila je da se takva odrednica ugradi i u novi Zakon o sportu”, zaključio je Mateša.

Po riječima organizatora, glavni cilj potpisivanja ovog sporazuma je promoviranje žena sportašica u elektroničkim medijima, ali ne kao simbol ljepote, već kao simbol dobre sportašice.

“Opće je poznato kako mediji imaju iznimnu moć utjecaja na javno mnijenje. Možda će upravo ovaj projekt potaknuti brojne djevojčice da se počnu baviti nekim sportom o kojem maštaju, a na medijima je privući sponzore koji su danas neophodni za uspjeh sportskih klubova”, naglasila je izbornica hrvatske ženske košarkaške reprezentacije Anđa Jelavić.

“Sport je sastavni dio društva i u njemu se reflektiraju mnoge dobre i loše stvari tog društva. Ukoliko smo izloženi čestom pojavljivanju pojedinih obrazaca izvještavanja u medijima, oni će rezultirati njihovom prihvaćanju”, kazala je bivša trostruka najbolja košarkašica Europe Danira Bilić, napomenuvši da u Hrvatskoj ima čak četiri puta manje ženskih nego muških košarkaških klubova.

“Ne smijemo se dovesti u situaciju u kojoj ćemo muški kolektivni sport cijeniti više samo zato što je više medijski popraćen”, dodala je Paliković Gruden.

“Budući da u svibnju ove godine Hrvatska preuzima predsjedavanje Vijećem Europe, tijekom kojega će biti organizirana i Konferencija o ženama u sportu, Ured za ravnopravnost spolova daje punu potporu provedbi ove kampanje koja je pokrenuta u pravom trenutku”, kazala je ravnateljica Ureda za ravnopravnost spolova Helena Štiman Radin.