Intervjui, Nekategorizirano

Martina Horvat: Kuda ide Divjak?

divjak_crKako komentirate posljednje događaje oko odabira Ekspertne radne skupine i Cjelovite kurikularne reforme?

Akcijski plan koji nije u skladu sa Strategijom obrazovanja i nepravilnosti vezane uz odabir članova/ica ekspertne skupine za provedbu kurikularne reforme, za koje je izravno odgovorna Dijana Vican, potvrđuju kritike o netransparentnosti, manjku političke volje i manipulaciji koje stručna i šira javnost upućuje više od godinu dana, osobito dvama velikim prosvjedima.

Tko je odgovoran za zaustavljanje provedbe Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije?

Najodgovorniji za zaustavljanje provedbe Strategije kao jedne od mjera je sam premijer Plenković u čijoj nadležnosti je imenovanje Posebnog stručnog povjerenstva i koji je nastavio davati podršku Dijani Vican unatoč svim utvrđenim nepravilnostima. Time je pokazao da mu transparentnost, procedure i kvaliteta obrazovanja uopće nisu važne. S druge strane, kako ova situacija traje postavlja se i pitanje odgovornosti Blaženke Divjak koja predlaže neke parcijalne reforme.

Tražimo od ministrice da provodi nacionalni strateški dokument, a ne da pokreće neka svoja parcijalna rješenja kojima se obrazovna politika odmiče od Strategije u nepoznatom smjeru.

Kako pokazati odgovornost prema obrazovnom sustavu?

Potrebno je raspustiti dosadašnje Povjerenstvo na čelu s Vican koje je blokiralo reformu i imenovati novo Posebno stručno povjerenstvo po kriterijima stručnosti i predanosti provedbi Strategije, što je u nadležnosti premijera; javnosti učiniti dostupnom natječajnu dokumentaciju za izbor Ekspertne radne skupine kako bi se otklonile sumnje u nepravilnosti, što je u nadležnosti ministrice Divjak; raspustiti Ekspertnu radnu skupinu te time smijeniti Jasminku Buljan Culej s mjesta voditeljice ERS-a i raspisati novi natječaj/poziv te izraditi kvalitetan Akcijski plan i provesti Cjelovitu kurikularnu reformu na stručan način, uvažavajući potrebe učenika i multidisciplinarne doprinose obrazovnih eksperata.

Obrazovne vlasti trebaju brinuti o uključivosti obrazovanja za učenike s teškoćama, nacionalne manjine i djecu izbjeglice te osiguranju dostatnih financijskih sredstava za kvalitetno obrazovanje i osiguravanje dobrih uvjeta u školama.

Razgovarala: Mirna Jasić, Novosti