EHO, Nekategorizirano

U Lipiku će se navijati uz prvo nogometno pivo

32882021_6089998160598_6806888685821231104_n.pngPrvo nogometno pivo pije se u – Lipiku! Naime, županijski nogometni ligaš Lipik 1925 sa svojim je partnerom Lipičkom razvojnom agencijom iz Europskog socijalnog fonda povukao 519 tisuća kuna za projekt proizvodnje piva “Educirani i zaposleni bili, lipičko pivo pili”. Jasna je to aluzija na nekad popularnu reklamu “Veseli i zdravi bili, lipički studenac pili”, jedino što se sada umjesto mineralne u Lipiku toči pivo.

Piše: Vedran Balen, lokalni.vecernji.hr

Lipičani su najprije proizvodili craft pivo za vlastite potrebe, a kada su shvatili da je odlično, krenuli su u projekt izgradnje mini pivovare. Još nisu odlučili hoće li ozbiljniju proizvodnju pokrenuti u klupskim prostorijama ili u poduzetničkom inkubatoru. – Povezanost nogometa i piva svima je dobro poznata. Velike pivovare glavni su sponzori nogometnih klubova i velikih svjetskih natjecanja. Svi znamo koliko se piva popije u vrijeme svjetskih i europskih prvenstava, a znamo i kakvi su navijači. Oni se najviše vesele našem pivu. Stoga vjerujemo kako će ovo biti jedna lijepa sportska i turistička priča – kaže Dejan Iličić, predsjednik NK Lipik 1925 i direktor Lipičke razvojne i turističke agencije LIRA-e.

I dok se po medijima već naveliko vrte reklame za pivo uoči nadolazeće smotre u Rusiji, u Lipiku su pivo uz koje će gledati TV-prijenose skuhali sami. Nazvali su ga “Lipik Ale” po navijačkom sloganu svojih najvatrenijih navijača White Horsesa, koji im podršku na terenu pružaju uz pjesmu “Ajmo Lipik, ale!”. Sada kreću u osvajanje tržišta.

33194643_246256615951924_8586051666686509056_nSamozapošljavanje mladih

O prihvaćenosti prvog nogometnog piva u Hrvata dovoljno govori podatak da se sudionici završne konferencije projekta, među kojima su uz Lipičane bili i gosti iz Daruvara, Novske i Garešnice, nisu razilazili sve dok nisu popili i posljednju od 120 litara koliko su organizatori donijeli na degustaciju. Na posljednjih nekoliko utakmica također su imali degustacije s navijačima i rezultat je bio isti – sve su popili! – Pivo je našim gostima jako dobro sjelo, svi su nam rekli da je odlično. Išli smo na lakše pivo, bez puno okusa hmelja, primjereno navijačima. Ono jest craft, ali sličnije je lageru. Želimo da “Lipik Ale” postane naš brend – dodaje Iličić. Jedan od glavnih ciljeva projekta bilo je poticanje samozapošljavanja mladih. Kroz projekt su u ovom zapadnoslavonskom gradiću nabavili potrebnu opremu, dizajnirali logo i internetsku stranicu www.lipikale.com, a 20 polaznika kroz specijalizirane treninge i edukacije naučili samostalno kuhati kvalitetno domaće craft pivo. Trenutačno u klubu raspolažu s opremom za proizvodnju piva kapaciteta 400 litara mjesečno, a s pokretanjem stalne proizvodnje mogli bi na tržište plasirati oko 3000 litara mjesečno.