U digitalnom dobu, kada djeca sve ranije dolaze u kontakt s tehnologijom, roditelji se često suočavaju s pitanjem – kako ih zaštititi i naučiti odgovornom korištenju interneta?
Upravo s tim ciljem Hrabri telefon nastavlja pružati podršku djeci, roditeljima i stručnjacima kroz razvoj edukativnih materijala koji promiču sigurnu i odgovornu upotrebu digitalnih tehnologija.
Jedna od najčešćih situacija s kojom se roditelji mogu susresti jest kada im dijete priđe uznemireno i kaže: „Mama, tata, netko mi je poslao čudnu poruku na igrici…” U takvim trenucima važno je ostati smiren i djetetu jasno pokazati da nije samo. Stručnjaci upozoravaju da treba izbjegavati rečenice koje mogu izazvati osjećaj krivnje, poput: „Pa što si se uopće dopisivao/la s tom osobom?“ Umjesto toga, djeci je potrebno čuti poruku podrške: „Žao mi je što ti se to dogodilo. Idemo zajedno vidjeti što možemo učiniti.”
Hrabri telefon ističe nekoliko ključnih poruka koje roditelji trebaju prenijeti djeci u slučaju neugodnog iskustva na internetu:
- 
dijete nije krivo ako mu se dogodi nešto neugodno online 
- 
može uvijek razgovarati s roditeljima bez straha od kazne 
- 
ne smije dijeliti lozinke ni osobne podatke, baš kao što ne bi dalo ključ od stana nepoznatoj osobi 
- 
ima pravo blokirati i prijaviti svakoga tko mu šalje neugodne poruke 
Kako bi roditeljima i djeci pružio dodatnu podršku, Hrabri telefon razvio je dva nova edukativna materijala:
Brošura “Mama, tata mogu malo mobitel?“ – namijenjena roditeljima i skrbnicima, nudi konkretne savjete o postavljanju pravila korištenja mobitela, zaštiti djece od elektroničkog nasilja te poticanju kritičkog promišljanja o internetskim sadržajima.
Letak za djecu “Moj prvi mobitel“ – pruža kratke i jasne preporuke o odgovornom korištenju mobitela, važnosti ograničenja vremena provedenog na ekranu te sigurnom postupanju s osobnim podacima.
Razvoj ovih edukativnih materijala financijski je podržalo Ministarstvo demografije i useljeništva, čime se dodatno naglašava važnost zajedničkog djelovanja institucija i stručnjaka u zaštiti djece na internetu.
Hrabri telefon poziva sve roditelje i odgojno-obrazovne stručnjake da preuzmu i koriste materijale kao pomoć u stvaranju sigurnijeg i podržavajućeg digitalnog okruženja za djecu.
Hrabri telefon je udruga osnovana 1997. godine u Hrvatskoj s ciljem zaštite djece od svih oblika nasilja. Rad je započela uspostavljanjem Linije pomoći za djecu i sve odrasle koji su bili zabrinuti za djecu. Paralelno uz Liniju udruga je educirala nastavnike i stručnjake koji rade s djecom u zdravstvu, socijalnoj skrbi i obrazovanju o prepoznavanju zlostavljanja djece kao i načinima kako pružiti pomoć toj djeci. Provodila je i kampanje za građane kako bi se oni upoznali s ovom temom i kako bismo svi zajedno pomogli djeci.
Udruga Hrabri telefon korisnica je institucionalne podrške Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva.
Izvor informacija: https://udruga.hrabritelefon.hr/o-nama/uvodno-o-hrabrom-telefonu/
Edukativni materijali za djecu i roditelje – što kada dođe vrijeme za prvi mobitel?
Fotografija: Canva






