Udruga Protagora objavila rezultate istraživanja

Učimo li učenike što da misle, a ne kako se razmišlja?

Učimo li učenike što da misle, a ne kako se razmišlja?

Kakva je zastupljenost religijskih sadržaja u izdanjima za osnovne škole? Koje su posljedice koje religijska indoktrinacija djece ima i može imati na njihov svestrani dugoročni razvoj, odrastanje, formiranje njihovih ličnosti, kao i sveukupni razvoj društva?

Kakva je sukladnost religijski orijentiranih sadržaja sa ciljevima i ishodima procesa edukacije prihvaćenim od nacionalnih i međunarodnih institucija? Koji su predmeti najugroženiji religijskom indoktrinacijom? Imaju li znanstvena postignuća uopće šansu protiv religijskih dogmi?

Kršimo li ovakvim obrazovanjem ustavno proklamirane društvene vrednote? Što je sa svestranim razvijanjem sposobnosti učenika i stimuliranjem kritičkog mišljenja?

Učimo li učenike što da misle, a ne kako se razmišlja? Potičemo li ovakvim obrazovnim sustavom diskriminaciju unutar njega i šire u društvu? Razaramo li kod djece samopoštovanja i poštovanja drugih, empatiju i toleranciju prema različitostima? Provodimo li u sklopu obrazovnog procesa zapravo shvaćanje o vlastitoj vrijednosti te mogućnost razvoja religijsko kondicioniranje?

Ako vas zanimaju odgovori na ova i mnoga druga pitanja pogledajte prezentaciju rezultata projekta “Analiza osnovnoškolskih udžbenika, čitanki i radnih bilježnica u pogledu zastupljenosti i uloge religijskih sadržaja“ koju je provela Protagora, Udruga za zaštitu prava ireligioznih osoba i promicanje ireligioznog poimanja svijeta.

Predstavljanje ove analize održano je 29. travnja.

Share via email

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *