EHO, Nekategorizirano

U povodu Međunarodnog dana tolerancije Forum za slobodu odgoja objavio nagrađene učeničke radove na natječaju “Oboji svijet”

Crtež #čuvajmobakuidjeda, III OŠ Bjelovar, učenici 2.c razreda, mentorica: Suzana Turković

Forum za slobodu odgoja izvijestio je u nedjelju kako su u povodu Međunarodnog dana tolerancije održali natječaj “Oboji svijet” za učenike osnovnih i srednjih škola da svojim radovima podijele ideje o toleranciji i poštivanju različitosti.

Međunarodni dan tolerancije, koji se obilježava 16. studenog, proglašen je na Općoj skupštini UN-a 1996. godine s ciljem da podsjeća kako treba poštovati i uvažavati drugačijih od sebe u skladu s Deklaracijom o principima tolerancije.

“Organizacijom natječaja ‘Oboji svijet’ te nagrađivanjem odabranih umjetničkih radova učenika i učenica osnovnih i srednjih škola iz cijele Hrvatske željeli smo pružiti prostor i priliku djeci i mladima da podijele svoje ideje o toleranciji i poštivanju različitosti te svoje viđenje ključnih problema današnje generacije mladih, kao i svoje vizije budućnosti”, stoji u priopćenju Foruma.

Forum za slobodu odgoja ujedno slavi jubilarnih deset godina suradnje s osnovnim i srednjim školama.

Natječaj su prvotno provele škole, a 189 odabranih radova poslani su Forumu, čiji je stručni žiri odabrao 15 radova za nagradu.

“Njihovi radovi pružaju nam dragocjen uvid u dječje svjetove, ali i stvarnost koja nas okružuje te nam nudi istovremeno poražavajuće spoznaje, ali i ohrabrenje i vjeru u budućnost. Što su nam učenice i učenici poručili ove godine? Prije svega, ni godine 2020. nije lako biti različit, drugačiji, slabiji, a ni ‘bolji’ u nečemu”, navodi se u priopćenju.

Učenici su također kroz svoje radove upozorili da nam se i danas, zbog osobina koje nismo odabrali, može dogoditi da budemo kritizirani, neprihvaćeni i izloženi raznim oblicima nasilja i diskriminacije po spolu, invaliditetu, razvojnim poteškoćama, socioekonomskom statusu, izgledu i sličnom.

“Djeca prepoznaju koliko nam nedostaje dobrote, ljubaznosti, malih znakova pažnje i strpljenja te pružanja pomoći nekome kome je to potrebno. Naglašavaju da ne govorimo dovoljno iskreno o osjećajima i pravim potrebama te da se zatvaramo pred drugima”, stoji u priopćenju.

Navodi se kako su učenici u svojim radovima pokazali koliko ih netolerancija i predrasude s kojima smo okruženi rastužuju, ali su istovremeno ponudili i kreativna rješenja za to kako svijet učiniti ljepšim mjestom za sve.

Popis svih nagrađenih radova možete pronaći na mrežnim stranicama Foruma za slobodu odgoja.