Nekategorizirano

Pokrenuta crowdfunding kampanja za kratki film Majdine poze – podržite!

j7tsrmgson4wzz4hsxrrMajdine poze je realna priča iz života žene koja je napustila svoj dom u potrazi za boljom budućnosti. Priča je to o ranjivim članovima društva, o ženama koje ne percipiraju svoju unutarnju snagu i ljepotu, koje su zanemarile svoju instinktivnu mudrost te pale u zamku romantike, u iluziju o ljubavi, nešto sa čime smo se svi susreli u životu. Priču je napisala Dora Šustić, spisateljica i redateljica, studentica scenaristike s FAMU. Za uspješnu produkciju i post-produkciju filma potrebno je sakupiti 6000 dolara, što je i postavljeno kao cilj na Indiegogo kampanji.

U svibnju 2016. godine, scenarij je osvojio nagradu za najbolji pitch na festivalu hrvatskog kratkog filma, KRATKI NA BRZINU. U sklopu glavne nagrade, film će imati priliku otvoriti festival ove godine i biti premijerno prikazan u Hrvatskoj. Uz to, kao ishod nagrade oformirana je koprodukcija između čuvene praške škole FAMU i zagrebačkog produkcijskog studija Sekvenca, dobitnika EFA za najbolji europski kratki film u 2015. godini.

“Scenarij je inspiriran člankom Dragane Nikoletić kojeg sam pročitala u studenom 2015. u VICE Srbija, o beogradskim poziračima i poziračicama na akademiji. Portret Verice i njezine fotografije dojmile su me do te mjere da sam napisala kratki sinopsis i odlučila ju upoznati ako dođe do toga da razvijamo film. Skoro godinu dana kasnije, u rujnu 2016. susrela sam ju u Beogradu i provela s njom par dana, budući da je primarna ideja bila da Verica glumi u filmu, no na kraju je njezin karakter poslužio kao šablona za formiranje lika protagonistice Majde. Na neki način je stoga film moja posveta Verici i velika zahvala”, objašnjava Šustić inspiraciju za film.

Iako se u filmu Majdine poze ne radi o tipičnoj feminističkoj junakinji, ženi koja je neovisna o muškarcima i koja teži svojoj samorealizaciji kroz autonomne načine i odnose, već se naprotiv radi o ženi izrazite nesigurnosti, žrtvi patrijarhalnog okruženja, film upozorava na opasnosti ideologije i sistema u kojem se kod djevojaka i žena i dalje njeguje taština, romantičnost, ovisnost o vezi ili braku te stigma “starih cura”, neudanih žena koje nisu majke, a već su dosegle menopauzu. Majdina ludost je aspekt ženstvenosti odguran do krajnjih granica, što oživljava kroz svoju nevjerojatnu predanost i interpretaciju češka glumica Monika Kobrová.

Majda je produkt ideologije romanse. Ona je žena koja je čitav svoj život podredila svojemu tijelu, do te mjere da i zarađuje za život samoobjektificirajući se, pozirajući naga na satovima slikarstva. Kritika takvog načina života žena koje se ne mogu suočiti s prolaznošću mladosti i “ljepote” (definirane medijima i popularnom kulturom) proizlazi iz činjenice da je film tragedija, odnosno da je Majda kažnjena zbog naganjanja iluzije. Dugoročno je dakako film sretnog završetka, jer Majdino je poniženje zapravo početak njezinog spiritualnog buđenja, njezine neovisnosti i iskrene ženstvenosti, ženske snage koja ne proizlazi iz navezanosti na muškarca već iz prihvaćanja same sebe.

Za uspješnu produkciju i post-produkciju filma potrebno je sakupiti 6000 dolara, što je i postavljeno kao cilj na Indiegogo kampanji. Dio novca je dobiven od festivala Kratki na brzinu kao novčani poticaj i dio od FAMU, budući da je film diplomsko djelo snimatelja Abrahama Josepha. No ta su sredstva nedovoljna da se dovrši film. Usred produkcije naišlo se na financijske prepreke pa se zato filmska ekipa odlučila na crowdfunding, gdje doprinos ljudi direktno omogućuje timu da organizira sljedeće snimanje i dovrši film.

“Sav novac koji prikupimo bit će uložen u produkciju i post-produkciju filma. Trenutno smo na pola puta, prvo snimanje je uspješno završeno u studenom 2016., no da bismo ispričali Majdinu priču kako treba, preostaje nam snimiti još pet scena koje ćemo zatim uklopiti u već postojeći materijal. Ljepota crowdfundinga je da cijelu produkcijsku kontrolu držimo u vlastitim rukama i da film postaje kolektivno dobro, ishod zajedničkih napora i podrške”, objašnjavaju.

Kampanju podržite ovdje.