Pravobraniteljica za djecu traži odgodu odluke o ukidanju pomoćnika u nastavi

Pravobraniteljica za djecu Helenca Pirnat Dragičević uputila je u ponedjeljak preporuku Ministarstvu znanosti i obrazovanja da se započeti proces odlučivanja o ukidanju podrške pomoćnika u nastavi za učenike s teškoćama u razvoju odgodi za sljedeću školsku godinu.

“Iz prijava roditelja i medijskih napisa pravobraniteljica je doznala da je određenom broju učenika s teškoćama razvoju, koji su u prošloj školskoj godini imali pomoćnika u nastavi, to pravo ukinuto pred sam početak nove školske godine. Osim toga, neki učenici ni tjedan dana prije početka nastave još nisu znali u koji će razred ići, hoće li imati pomoćnika u nastavi, odnosno, na koji će im način škola pružati potrebnu podršku ako ostanu bez pomoćnika”, priopćeno je iz Ureda pravobraniteljice za djecu.

Ta se odluka ne tiče samo djece i njihovih obitelji, već i odgojno-obrazovnih ustanova koje trebaju organizirati nastavni proces i pripremiti školsko okruženje za djecu s teškoćama u razvoju, stoga njezino donošenje u zadnji čas i bez dovoljno vremena za prilagodbu, stvara osjećaj neizvjesnosti i nesigurnosti kod svih, upozorava Pirnat Dragičević.

Ne ulazeći u autonomiju Ministarstva znanosti i obrazovanja u donošenju odluke o ukidanju pomoćnika u nastavi i ne dovodeći u pitanje potrebu periodičnog procjenjivanja vrste i intenziteta podrške za učenike s teškoćama u razvoju, pravobraniteljica izričito upozorava da je donošenje odluke o ukidanju podrške pomoćnika u nastavi netom pred početak školske godine neprimjereni postupak.

Ukidanje pomoćnika može kod djeteta izazvati strah, nemir i nelagodu

“Takvo postupanje može kod djeteta izazvati strah, nemir i nelagodu te negativno djelovati na povratak djece u školske klupe, odnosno na prvi susret djeteta sa školom”, ocijenila je Pirnat Dragičević.

Poručila je kako proces procjene napretka učenika i podrške koja mu je potrebna treba biti transparentan te o njemu trebaju biti obaviješteni svi sudionici procesa – kako učenik i roditelji, tako i škola, uredi državne uprave i osnivači škola.

Također je učenicima, za koje se odluči da mogu nastaviti školovanje bez podrške pomoćnika u nastavi, nužno ostaviti razuman period za prilagodbu i pripremu za novi, drukčiji način školovanja. Mišljenja odgojno-obrazovnih djelatnika i stručnog tima škole iznimno su važna i neophodna za donošenje konačne odluke o vrsti i intenzitetu podrške za učenike s teškoćama u razvoju, naglašava Pirnat Dragičević.

Pravobraniteljica stoga preporučuje da se proces odlučivanja o produživanju, odnosno ukidanju podrške pomoćnika u nastavi za učenike s teškoćama u razvoju odgodi za školsku godinu 2020./2021, a ova školska godina iskoristi za sve predradnje i pripremu djeteta i školskog okruženja za mogući nastavak školovanja bez podrške pomoćnika u nastavi.

Share via email

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *