EHO, Nekategorizirano

Dalekosežni rezultati najvećeg medijskog projekta Privrednika – „Upoznajmo se da bismo se razumjeli“

foto: Jovica Drobnjak

„Brojni problemi u društvu nastaju zato što se ne poznamo dovoljno. Kako na osobnoj razini, tako i na društvenoj. To je ono od čega smo krenuli osmišljavajući ovaj projekt“, rekao je na početku treće javne tribine i predstavljanja rezultata projekta „Upoznajmo se da bismo se razumjeli“ predsjednik Srpskog privrednog društva Privrednik i voditelj projekta Nikola Lunić.

On je prisutne upoznao s osnovnim ciljevima i aktivnostima u okviru ovog projekta koje Društvo realizira od 12. 8. 2020. godine, a koji će trajati sve do 12. 8. 2022. godine.

„Naša intencija je bila da predstavimo srpsku zajednicu u Hrvatskoj preko tekstualnih i audiovizualnih novinskih formi. Da s nje pokušamo skinuti stigmu koja je često prati i predstavimo njene doprinose u kulturnom, društvenom, ekonomskom i političkom pogledu, koji su u historijskom smislu veliki i vrijedni ne samo za pripadnike srpske zajednice već za sve ljude u ovoj zemlji“, rekao je voditelj projekta.

„Nažalost, ni mnogi pripadnici srpske zajednice ne poznaju mnoge teme iz historije i kulture svoje zajednice, pa je na neki način očekivano da ih ni većinski narod ne zna. Iz te pobude smo, pored ostalih, pokrenuli ovaj projekt“, pojasnio je Lunić.

„Pored svih tekstova, filmova i podcasta, kao trajna vrijednost nakon ovoga projekta ostaje nam internetski radio, Radio Privrednik, koji od idućeg tjedna kreće s emitiranjem“, rekao je Lunić i naglasio da je projekt važan ne samo za Privrednik i P-portal, već za čitavu srpsku zajednicu u Hrvatskoj. On je podsjetio da Privrednik ove godine obilježava 125 godina od osnivanja.

„Nastavit ćemo istim putem, a to je put pomaganja, posebno mladim ljudima da se obrazuju i školuju i da kao takvi budu važan faktor u društvu, i da tako nastavimo tradiciju, pa da i neke nove generacije koje dođu nakon nas budu ponosne kao što smo i mi bili ponosni onim što su generacije prije nas radile“, rekao je Lunić.

„U fokusu Privrednika su mladi ljudi, njihovo školovanje i briga o očuvanju identiteta. Medijska djelatnost Privrednika usko je povezana s našom glavnom djelatnošću, stipendiranjem mladih ljudi, učenika i studenata. Financijska potpora u školovanju mladima je važna, ali nije dovoljna. Važno je dati im i snagu u atmosferi asimilacije i nestajanja, snagu da ostanu u Hrvatskoj i da se ne odriču svog identiteta“, rekao je predsjednik Srpskog privrednog društva Privrednik i voditelj projekta Nikola Lunić.

Projekt „Upoznajmo se da bismo se razumjeli“ obuhvaća proizvodnju i objavu 68 tekstualnih sadržaja, 24 dokumentarna filma, kao i 24 podcasta. Vrijednost ovog projekta iznosi 1.279.614,55 kuna, iznos koji sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda je 1.087.672,37 kuna, dok se 191.942,18 kuna sufinancira iz Državnog proračuna Republike Hrvatske. Realizacija projekta je u završnoj fazi, realiziran je veliki broj predviđenih aktivnosti, a prije svih održana je serija novinarskih radionica, odnosno sedam edukativnih radionica u okviru kojih su mladi novinari osposobljeni za izvještavanje o srpskoj zajednici. Oni su na radionicama upoznati sa zakonodavnim okvirom RH i EU o pitanjima manjina i njihovih prava, sociološkim i komunikološkim aspektima te problematike, osnovama proizvodnje audio i audiovizualnih sadržaja, te dobrom novinarskom praksom u izvještavanju o manjinama.

Cjelokupan izvještaj pročitajte na stranici P-portal.

Live stream javne tribine publika je uživo pratila i putem Facebook stranice i YouTube kanala P-portala, a film „Kod Srbina“, kao i ostali filmovi snimljeni u sklopu projekta „Upoznajmo se da bismo se razumjeli“ mogu se pogledati na YouTube kanalu P-portala.