Platforma 112: Zbog pritiska desnice, zanemarena dobrobit djece

Udruge poručuju da je cjelovita kurikularna reforma dobar odgovor na potrebu unapređenja obrazovnog sustava i modernizacije obrazovanja.

Udruge poručuju da je cjelovita kurikularna reforma dobar odgovor na potrebu unapređenja obrazovnog sustava i modernizacije obrazovanja.

Pri tome su u cijelosti zanemarena dječja prava i dobrobit djece, rečeno je u utorak na konferenciji za novinare Platforme 112 na temu “Rodna ideologija – Baba Roga za plašenje roditelja i djece”.

Istaknuvši da ishodi prijedloga kurikuluma usmjereni na obvezno zdravstveno obrazovanje, primarno oni u predmetu biologija te međupredmetnoj temi zdravlja izbjegavaju spominjanje seksualnosti, pojma rod te prava LGBTIQ osoba, čelnica udruge B.a.b.e. Sanja Sarnavka ustvrdila je da je prešućivanje očita posljedica popuštanja isključivim, radikalno konzervativnim udrugama, odnosno političkim strankama koje koriste aktualni politički utjecaj i financijsku moć.

“Ta mala i izuzetno moćna skupina uspjela je prestrašiti sastavljače kurikuluma. Ni s time nisu zadovoljni već i dalje agresivno napadaju i to pojedine osobe i institucije s neuvjerljivim argumentima”, kazala je Sarnavka.

Ne bi se, poručila je, smjelo dozvoliti da djeca u školi ne dobiju kvalitetnu cjelokupnu informaciju. “Ključno u demokratskim društvima je to da se svakoj osobi omogući pravo na kvalitetan izbor, a kako bismo mogli kvalitetno izabrati moramo imati cjelovite i kvalitetne, a ne polovične informacije. Izbaciti kategoriju roda – jer je to nova Baba Roga – je nedopustivo”, naglasila je.

Udruge poručuju da je cjelovita kurikularna reforma dobar odgovor na potrebu unapređenja obrazovnog sustava i modernizacije obrazovanja, no upozoravaju da taj iskorak nije napravljen u području intimnih veza, seksualnosti i rodne ravnopravnosti.

Nataša Bijelić iz CESI-ja istaknula je da je seksualnost u kurikulumima minimalno zastupljena i to na veoma konzervativan način, dok je naglasak stavljen na “odgovorno spolno ponašanje”, “spolno prenosive bolesti” ili “upotrebu zaštite”. Ovakav jednodimenzionalan pristup, naglašava, isključuje druge dimenzije seksualnosti kao što je psihološka i socio-kulturna te zanemaruje bitne aspekte kao što su vrijednosti, stavovi, osjećaji te važne vještine – komunikaciju i donošenje odluke.

“Očigledno je da je prešućivanje ovih tema u kurikulumu posljedica popuštanja tim isključivim radikalno konzervativnim udrugama i političkim strankama koje koriste svoj trenutni politički utjecaj”, ustvrdila je.

Bijelić je ocijenila da “čak i pretjerani kompromisi u izradi kurikuluma, vidljivi u izbjegavanju spominjanja termina ‘rod’ i dalje ne uspijevaju zadovoljiti te radikalne krugove i konzervativni prijedlog kurikuluma koji proglašavaju previše liberalnim”.

Ne može se, ističe, govoriti o liberalnom kurikulumu kad se izbjegava sam termin ‘rod’ koji je, kaže, važan za kritičku analizu neravnopravnosti i diskriminacije i gdje se seksualnost marginalizira.

“Obrazovna reforma ne smije se temeljiti na kompromisima koji idu na štetu djece i mladih, već škola mora biti mjesto znanja, informiranja te upoznavanja i prihvaćanja različitosti”, poručila je. Pri tome, dodala je Bijelić, nitko ne dovodi u pitanje pravo i slobodu izbora osobe na postupanje u skladu s vlastitim vrijednostima niti pravo i dužnost roditelja da djecu odgajaju sukladno svojim vrijednostima. (HINA)

Share via email

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *