EHO, Nekategorizirano

Društvenim poduzetništvom vraća se život u ruralna područja

Za početak, što je zapravo „društveno poduzetništvo“? Relativno novi pojam u našim poslovnim krugovima označava društveno odgovornog poduzetnika koji prilikom poslovanja vodi računa o lokalnoj zajednici na način da provodi razne edukacije o ovakvoj vrsti poslovanja, umrežava ostale dionike – u ovom slučaju turističke dionike poput malih OPG-ova, seljačkih domaćinstava, ruralnih kuća za odmor, lokalnih atrakcija s avanturističkim aktivnostima iz vlastite ponude kao što su rafting, ronjenje, gastro – vinske ture, 4×4 safari ture i sl. Jedno od obilježja društvenog poduzetnika je svakako i reinvestiranje najmanje 75% godišnje dobiti, odnosno višak prihoda u jačanje poslovanja, navodi se u priopćenju turističke agencije Croatia Open Land Tours DMC iz Karlovca koje prenosimo u cjelosti.

Upravo tom logikom vodi se i domaća receptivna turistička agencija Croatia Open Land Tours DMC iz Karlovca koja je prijavom na poziv „Jačanje društvenog poduzetništva – faza I.“, 1. listopada 2020. ugovorila bespovratna sredstva i započela provedbu projekta pod nazivom „Održivi turizam kroz društveno poduzetništvo“. Ukupna vrijednost de minimis potpore iznosi 1.117.518,39 kuna koja se sufinancira iz Europskog socijalnog fonda. Iznos EU sufinanciranja je 85% odnosno 949.890,63kn, dok iz Državnog proračuna RH izdvaja se 15% odnosno 167.627,76 bespovratnih kuna. Razdoblje provedbe projekta 19 mjeseci odnosno do 1.5.2022.

Za potrebe provedbe projekta zaposleno je šest osoba koje će tijekom 19 mjeseci raditi na provedbi aktivnosti odnosno ostvarenju glavnih ciljeva projekta od kojih kao najvažnije možemo izdvojiti edukacije o društvenom poduzetništvu, održivom turizmu, razvoju svijesti o zaštiti prirode i njezine bioraznolikosti za nezaposlene osobe koje čine jedan dio ciljne skupine. Drugi dio ciljne skupine su upravo zaposlenici agencije čijim se jačanjem kapaciteta za obavljanje društveno – poduzetničkih aktivnosti u turizmu otvara mogućnost još snažnijeg uključivanja lokalnih obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava, vinarija, ugostitelja, pružatelja usluga smještaja i slično. Mnogi nezaposleni u ruralnim sredinama Karlovačke i Zagrebačke županije mogu u službu vlastitog samozapošljavanja staviti neiskorištene kapacitete kojima raspolažu (poljoprivredna zemlja i strojevi, smještajni kapaciteti i ostale usluge).

Nositelj projekta Croatia Open Land Tous DMC, destinacijska je menadžment kompanija koja ulazi u sedmu godinu uspješnog poslovanja na području Karlovačke županije, središnje Hrvatske, ali i šire. Agencija sama osmišljava, kreira, prodaje i izvađa složene turističke paket aranžmane koristeći lokalne resurse; od prirodnih resursa, domaćih OPG-ova, obiteljskih i hotelskih smještaja, ruralnih kuća za odmor, restorana, posjeta gradskim atrakcijama poput muzeja, galerija, spomenika koje kombinira s aktivnostima agencije kao što su rafting, Discovery ronjenje, trekking, 4×4 safari vožnje, vinske ture, organizacija različitih team building radionica i evenata, foto safari i foto lov ponuda u trajanju od jednog ili više dana.

Više o Pozivu „Jačanje društvenog poduzetništva – faza I.“ pogledajte  OVDJE.