Nekategorizirano, Stajališta

Neodgovornost obrazovnih vlasti šteti položaju mladih u Hrvatskoj

Uplitanje pojedinaca u sadržaj dokumenata pokazuje neozbiljnost i nerazumijevanje same odgojno-obrazovne politike od strane onih koji ju vode
Ministar obrazovanja, znanosti i sporta

Priopćenje Mreže mladih Hrvatske objavljeno u četvrtak, 25. kolovoza prenosimo u cjelosti:

Današnji zahtjev za razrješenjem članova i članica stručne radne skupine za provedbu Cjelovite kurikularne reforme završna je epizoda u nizu dugoročnih pritisaka i pokušaja opstrukcije reforme odgoja i obrazovanja u RH od strane trenutne izvršne i zakonodavne vlasti.

Ovim putem, Mreža mladih Hrvatske poziva na odgovornost i podnošenje ostavke ministra Predraga Šustara jer je dopustio da se dovede u pitanje pitanje cjelokupan proces i dosadašnji rad više od 35,000 uključenih dionika u stvaranju boljeg odgojno-obrazovnog sustava.

Kurikularna reforma dugotrajan je proces koji je uključivao stotine osoba iz odgojno-obrazovnog sustava te predstavlja primjer transparentnog i stručnog procesa izrade dokumenata koji za svoj cilj imaju nacionalni interes. Ta ista kurikularna reforma pokazala je kako Hrvatska ima potencijala i stručnosti u izvedbi jedne takve sveobuhvatne reforme.

Izrada dokumenata koji oblikuju nacionalnu politiku odgoja i obrazovanja je proces koji treba biti inkluzivan i u kojemu podjednako trebaju sudjelovati teorija i praksa – iz tog razloga, uplitanje pojedinaca u sadržaj dokumenata pokazuje neozbiljnost i nerazumijevanje same odgojno-obrazovne politike od strane onih koji ju vode.

Još jednom se pokazalo kako je aktualna politička garnitura u stanju trajno zanemariti i ugroziti nacionalne interese te interese djece i mladih u Hrvatskoj kada su u pitanju njihovi partikularni interesi popraćeni rigidnim i isključujućim svjetonazorima.

Svakodnevno svjedočimo narušenoj kvaliteti života mladih koja se manifestira kroz visok stupanj nezaposlenosti mladih, otežani prelazak mladih iz sustava obrazovanja u sustav tržišta rada te kontinuirano kršenje prava na obrazovanje svih skupina uključenih u sustav. Poboljšanje odgojno-obrazovnog sustava, koje nudi Cjelovita kurikularna reforma, odgovorilo bi na spomenute probleme te pridonijelo unaprijeđenju kvalitete života mladih.

U trenucima kada se mladima licitira u javnom prostoru te se smišljaju površne i kratkoročne mjere (navodno usmjerene na demografsku obnovu i mlade), postavlja se ozbiljno pitanje žele li mladi uopće ostati živjeti u zemlji u kojoj je moguće da reforma od nacionalnog interesa bude zaustavljena zbog partikularnih interesa svega nekolicine zastupnika u Hrvatskom saboru.