EHO, Nekategorizirano

Pragma predstavila Godišnju nagradu za novinarske radove koji promiču obrazovanje: „Misli na sebe – čitaj“

Udruga Pragma u utorak je u Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića u Zagrebu, unutar tematske mreže “Medijsko obrazovanje je važno.MOV”, projekta koji sufinancira Europski socijalni fond, predstavila 10. Godišnju nagradu za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja s temom „Misli na sebe – čitaj“, a koja je i tema ovogodišnjeg Mjeseca hrvatske knjige.

Uime Pragme je skup na kojem je predstavljena nagrada prostoru Knjižnice i čitaonice Bogdana Ogrizovića otvorio predsjednik Pragme Nedjeljko Marković, a uime nositelja projekta “Medijsko obrazovanje je važno.MOV” Dražen Hoffmann, koordinator edukacijskih programa Gonga, koji su istaknuli kako će Pragmina ovogodišnja Nagrada povezati novinar, škole i djecu u jačanju njihovih socijalnih i emocionalnih vještina.

“Projekt uključuje i ovu Nagradu, ali i brojne druge aktivnosti u projektu, poput izrade stručnih radova i istraživanja o medijskoj pismenosti, smjernica za stručnjake, brojnih javnih događanja”, istaknuo je Hoffmann.
O slobodnom vremenu djece i mladih govorile su Pragmine psihologinje Marija Granić i Mirjana Soljačić, a koje su istaknule sve prednosti kvalitetnog slobodnog vremena koje potiče kreativnost djece. U tom prostoru je i vrijeme za čitanje važan dio izgradnje mladih, istaknule su uvodničarke.

Ivana Sučić, urednica i novinarka HRT-a, zajedno sa svojim gošćama – učenicama Nušom i Sarom, razgovarala je o medijskoj slici mladih. “Često se govori o dvjema krajnostima – mladima kao depresivcima ili onima koji rade neke nezakonite stvari, a o svemu između tih krajnosti se ne govori u medijima i mi to želimo promijeniti”, istaknule su učenice, voditeljice HRT emisije U trendingu.

Alma Rovis Brandić, predsjednica Hrvatske komore socijalnih pedagoga i Jelena Gazivoda iz Odnosa s javnošću Matice hrvatske, pozornost su usmjerile prema navikama čitanja i mogućnosti odabira sadržaja. “Dobro je da roditelji puno čitaju, ali je važno i da čitaju kvalitetnu literaturu koja će im pomoći, a ne odmoći u sazrijevanje”, istaknula je Rovis Brandić. Gazivoda ističe kako tek nešto više od 20 % osoba čita stručnu literaturu. “Mi smo kroz Vijenac, osobito podlistak Inkluzija, ali i drugu nakladničku djelatnost Matice, poticali na čitanje, kao i usvajanje navike čitanja od malih nogu”, zaključila je Gazivoda.

Projekt tematske mreže “Medijsko obrazovanje je važno.MOV” (oznaka projekta financiranog iz Europskog socijalnog fonda: UP.04.2.1.06.0047) sufinancirala je Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
(Izvor: Pragma/CD)