Nekategorizirano, Svijet

U svijetu polovica djece s posebnim potrebama ne ide u školu

U rujnu, izvješće UNESCO-a ustvrdilo je da obrazovni fond globalno ima premali proračun a vlade odbijaju dati pomoć za obrazovanje
U rujnu, izvješće UNESCO-a ustvrdilo je da obrazovni fond globalno ima premali proračun a vlade odbijaju dati pomoć za obrazovanje

Najmanje polovica ukupnog broja djece s posebnim potrebama u svijetu ne ide u školu jer je za njihove potrebe u proračunu predviđeno premalo novca, objavile su skupine za prava osoba s invaliditetom u izvješću u ponedjeljak.

Svjetlost za svijet, dobrotvorna organizacija koja podupire istraživanje, poručuje da su osobe s invaliditetom okružene stigmom i dezinformacijama, te da je problem i to što nema dovoljno podataka o takvoj djeci.

“Ljudi ih ne vide (djecu s posebnim potrebama) kao ulaganje vrijedno truda”, rekla je Nafisa Baboo, savjetnica za inkluzivno obrazovanje u Svjetlosti za svijet.

“Mnogi misle na primjer da nema smisla ulagati u njihovo obrazovanje jer ljudi s posebnim potrebama ne mogu raditi”.

Skupine za njihova prava rekle su da su milijarde dolara potencijalnog prihoda iz svjetski najsiromašnijih zemalja izgubljene zbog nedostatka školovanja i zapošljavanja za ljude s posebnim potrebama.

“Djeca s posebnim potrebama stalno su ostavljena na kraju reda, a utjecaj toga, i pojedinačno i ekonomski, može biti katastrofalan”, rekla je Julia McGeown iz organizacije Handicap International.

Izvješće međunarodnog konzorcija za osobe s invaliditetom i razvoj navodi da je izdvajanje djece s posebnim potrebama velika zapreka ispunjenju ciljeva održiva razvoja (SGDs) čija je svrha inkluzivno i nepristrano kvalitetno obrazovanje za sve do 2030.

U rujnu, izvješće UNESCO-a ustvrdilo je da obrazovni fond globalno ima premali proračun a vlade odbijaju dati pomoć za obrazovanje.

Novo izvješće poziva vlade da osiguraju sredstva za obrazovanje djece s posebnim potrebama unutar redovnog sustava.

Izvor: Hina