Aktualno, Nekategorizirano

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet i UNICEF pokrenuli digitalnu platformu Pukotine/PKTN za pomoć mladima

Zagrebački Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet pokrenuo je, uz podršku Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, digitalnu platformu Pukotine/PKTN koja mladima nudi stručnu pomoć u problemima tipičnima za njihovu dob, poput prekida, usamljenosti ili anksioznosti.

Platforma je zamišljena kao navigacija kroz odrastanje mladima te odraslima, kroz razne teme i pitanja koja su karakteristična i važna za mladenačko razdoblje, izvijestili su s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta te podsjetili kako se mladi suočavaju s brojnim izazovima, a sada im je pandemija učinila život još zahtjevnijim.

Koristeći mladima blisku interaktivnu tehnologiju, društvene mreže, foto i video materijale, Pukotine/PKTN obrađuju teme koje mlade zanimaju, brinu i inspiriraju, kao što su: kako preživjeti prekid, kako se nositi s usamljenošću, što napraviti kada su anksiozni, kako nas može pogoditi siromaštvo, što s gubitkom, kako pripadati i druge.

PKTN platforma okuplja interdisciplinarni tim znanstvenika, psihoterapeuta, stručnjaka i kreativaca koji prateći potrebe mladih, njihovih roditelja i nastavnika te u interakciji s njima kreiraju sadržaje i preventivne aktivnosti usmjerene na promociju pozitivnog razvoja mladih.

Platforma je nastala kao odgovor na potrebe mladih u Hrvatskoj utvrđene istraživanjem „Pozitivan razvoj adolescenata u Hrvatskoj“ iz 2018. i 2019. u kojem je sudjelovalo 10.138 srednjoškolaca iz pet hrvatskih gradova.

Rezultati su pokazali da u razredu od 30 učenika srednje škole svaki treći adolescent pije jednom tjedno ili češće, a dvoje koriste marihuanu. Uz to, svaki treći adolescent ima ozbiljne simptome anksioznosti i stresa, svaki četvrti ima ozbiljne simptome depresivnosti, a gotovo devet posto mladih izjavilo je da je napravilo plan samoubojstva.

Polovica mladih zabrinuta je promjenama u svom tjelesnom izgledu, imaju poteškoće u odnosima s vršnjacima, pogođeni su financijskim problemima obitelji te često doživljavaju sukobe među roditeljima.

Kroz sadržaj, njeguje se stajalište da mladi imaju snage i kompetencije biti odgovorni i kritični članovi društva, podržava se razvojna ranjivost njihovih godina i potencijal koji iz nje izranja.

Dugoročno, okupljeni PKTN tim kreirani će sadržaj zajedno s mladima razvijati u znanstveno utemeljene online programe koji su usmjereni na promociju pozitivnog razvoja adolescenata, stoji u priopćenju. (Hina)