Aktualno, Nekategorizirano

FILMSKI BOOK CLUB s Matom Matišićem i Boškom Piculom

Hrvatski filmski savez u sklopu projekta HFS online pokreće novi program namijenjen svima starijima od 54 godine – FILMSKI BOOK CLUB predvode renomirani dramatičar, scenarist i glazbenik Mate Matišić te politolog i filmski kritičar Boško Picula. Radionice su besplatne, a održavaju se online u trima terminima. Svi polaznici mogu odabrati jednu od tri ponuđene knjige i sudjelovati u diskusiji o filmskoj literaturi, navodi se na stranici hfs.hr.

FILMSKI BOOK CLUB NO.1: MATE MATIŠIĆ
Utorak, 25.10. u 20:00
Mate Matišić je hrvatski dramatičar, scenarist, skladatelj i glazbenik koji će nam predstaviti svoju dramu Svećenikova djeca prema kojoj je 2013. godine snimljen iznimno uspješni istoimeni film u režiji Vinka Brešana.

Prijave na poveznici: https://airtable.com/shrSfnkxjvANIfP3h

Više o knjizi:
SVEĆENIKOVA DJECA
Drama – scenarij – film Vinka Brešana
U vrijeme prvog pojavljivanja drame Svećenikova djeca (1997), njezin autor Mate Matišić proglašavan je „najoriginalnijim i najzanimljivijim hrvatskim dramatičarem mlađe generacije“. Petnaestak godina poslije, kada nastaju scenarij, a zatim i istoimeni film u režiji Vinka Brešana – “jedan je od najtalentiranijih i najkontroverznijih hrvatskih dramatičara” i scenarista srednje generacije. Pisac je dakle ostario, ali njegovo djelo proživjelo je drugu mladost: Svećenikova djeca u Brešanovoj režiji postala su najgledanijim hrvatskim filmom u 21. stoljeću. Motivi izloženi u drami zrelost su dosegnuli u scenariju, odnosno filmu, ali zrcalo pronalaze u svakodnevnim zbivanjima hrvatske realnosti, temama koje pune novine i glave stanovnika naše zemlje. Zrcalo je zapravo nedostatna metafora za opisivanje specifične isprepletenosti stvarnih i izmišljenih svjetova koja je karakteristična i za mnoge druge Matišićeve radove, a ovdje je zaživjela uistinu punim plućima.

Mate Matišić je diplomirao na Pravnom fakultetu u Zagrebu, a danas predaje Scenarij na Odsjeku dramaturgije Akademije dramske umjetnosti. Svira u jazz-sastavu “Hot club Zagreb”, nastupa na jazz-koncertima i festivalima te svira nekoliko narodnih glazbala: samicu i tambure (bisernicu, bas-prim…). Dramski prvijenac “Namigni mu, Bruno!” napisao je 1985. godine (praizveden je dvije godine kasnije pod naslovom “Bljesak zlatnog zuba”), a do danas napisao je više od 20 dramskih tekstova i scenarija. 2006. godine objavljena mu je i “Posmrtna trilogija”, koju čine drame “Sinovi umiru prvi”, “Žena bez tijela” i “Ničiji sin”. Scenarist je i koscenarist filmova Život sa stricem, Priča iz Hrvatske, Kad mrtvi zapjevaju, Fine mrtve djevojke, Infekcija i drugih. Skladao je glazbu za veći broj filmova (Kako je počeo rat na mom otoku, Maršal, Svjedoci, Infekcija, Ta divna splitska noć, Dva igrača s klupe, S one strane…) i kazališnih predstava (Cinco i Marinko, Četvrta sestra, Što je muškarac bez brkova, Hotel Babilon, Jacques i njegov gospodar…). Osim u Hrvatskoj, drame su mu izvođene u Bugarskoj, Mađarskoj, Makedoniji, Sloveniji i Rusiji. Dobitnik je niza nagrada za dramske tekstove i glazbu.

FILMSKI BOOK CLUB NO.2: BOŠKO PICULA
Četvrtak, 27.10. u 20:00
Prijave na poveznici: https://airtable.com/shrSfnkxjvANIfP3h

Boško Picula je hrvatski politolog i filmski kritičar koji će s polaznicima razgovarati o monografskoj knjižici Protest i istoimenom filmu Fadila Hadžića iz 1967. godine.

Monografska knjižica Protest – 55 godina poslije nastavlja (re)valorizacijsku nit HFS-ove edicije Učimo klasike, s namjerom da novoj filmskoj i čitateljskoj publici približi antologijske vrijednosti igranoga filma Fadila Hadžića iz 1967, kao i specifično povijesno vrijeme i prostor njegova nastanka. Tekstovi znalaca smještaju Protest u okvir Hadžićeva opusa i jugoslavenske/hrvatske kinematografije, analiziraju njegovu narativnu strukturu (Damir Radić), prikazuju razloge bunta Hadžićeva samoupravljača-samoubojice (Dragan Jurak), tumače ulogu arhitekture u dramaturškom i vizualnom oblikovanju filma (Nina Bačun) te funkcije glazbe koja se u njemu „čuje“ (Irena Paulus), a na kraju nude metodički model približavanja Protesta novim generacijama gledatelja (Ilija Barišić i Ana Đordić).

Boško Picula je politolog i filmski kritičar, rođen 1973. u Šibeniku. Na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu studirao je politologiju i novinarstvo, nakon čega je magistrirao međunarodne odnose i doktorirao komparativnu politiku. Radi kao profesor na Visokoj školi međunarodnih odnosa i diplomacije Dag Hammarskjöld u Zagrebu. Suradnik je Fakulteta političkih znanosti i Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Autor je više znanstvenih i stručnih radova te izlaganja na međunarodnim znanstvenim konferencijama, a filmske kritike objavljivao je u nizu medija. Suautor je emisije o filmu Café cinéma i emisije o filmu za djecu i mlade Kokice na Hrvatskoj televiziji. Kao filmski kritičar surađuje s Hrvatskom radiotelevizijom (emisije Animatik, Posebni dodaci i Licem u lice) i Hrvatskim filmskim savezom. Član je Hrvatskog politološkog društva, Hrvatskog novinarskog društva, Hrvatskog društva filmskih kritičara, Državnog povjerenstva za Natjecanje u debati, Udruženja političkih znanosti američkog sjeveroistoka – Northeastern Political Science Association (NPSA) te Upravnog odbora Francuske alijanse Zagreb. Dobitnik je Rektorove nagrade.

TERMIN I TEMA TREĆEG FILMSKOG BOOK CLUBA bit će objavljeni naknadno.

Svi polaznici koji će aktivno sudjelovati na radionici dobit će uz knjigu s kojom sudjeluju na radionici i časopis Filmski ljetopis na dar za sudjelovanje u programu. Knjige i časopisi mogu se preuzeti u Hrvatskom filmskom savezu po ispunjenju svih obaveza za program.

Projekt se realizira u partnerstvu udrugom Blank filmski inkubator, a projekt je sufinanciran uz podršku Europskog socijalnog fonda iz Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali. Bespovratna sredstva osigurana su iz Europskog socijalnog fonda u okviru poziva Umjetnost i kultura online (405.790,00 HRK) i Ministarstva kulture i medija iz državnog proračuna (71.610,00 HRK). Ukupna vrijednost projekta je 477.400,00 HRK.