Aktivizam, Inicijative, Nekategorizirano

Kampanja "Počeši s razlogom": Otkriveno 46 karcinoma testisa

P-H20160309007663Prošlogodišnje aktivnosti kampanje “Počeši s razlogom”, za rano otkrivanje raka testisa, rezultirale su ranim otkrivanjem raka kod 46 muškaraca, što pokazuje da edukacija, bolja informiranost i samopregledi mogu dugoročno pridonijeti manjem broju oboljelih muškaraca u fazi uznapredovale bolesti i time većoj stopi izlječenja, izvijestili su u utorak organizatori kampanje.
Rak testisa, koji se najčešće pojavljuje kod muškaraca između 18. i 35. godine, ako se otkrije u ranoj fazi, izlječiv je u više od 95 posto slučajeva. Prvi korak ka uspješnijem liječenju su samopregledi dok je drugi korak odlazak urologu, koji mnogi muškarci odgađaju, a upravo je on ključan u bržem izlječenju.
Zajednička kampanja KBC-a Zagreb i Ožujskog piva “Počeši s razlogom” nastavlja se i ove godine.
“Ne vidimo svakodnevno da ovakvi veliki edukativni javnozdravstveni projekti imaju izravan i važan utjecaj. Broj od 46 novootkrivenih slučajeva raka testisa u ranoj fazi za nas je velik uspjeh. Koristim priliku pozvati muškarce da redovito obavljaju samopregled testisa te se obrate svojem liječniku ako primijete bilo kakve promjene. Važno je naglasiti da se rak testisa ne može prevenirati te da su upravo redoviti pregledi nužni za rano otkrivanje i samim time uspješnije liječenje”, rekao je na konferenciji za novinar ravnatelj KBC-a Zagreb Ante Ćorušić.
Da je kampanja imala utjecaj na javnost pokazuje i da je telefonsko savjetovalište, otvoreno u sklopu aktivnosti kampanje prošle godine pri Odjelu za urogenitalne tumore Klinike za onkologiju KBC-a Zagreb, primilo više od 400 poziva muškaraca koji su tražili dodatne informacije o ovoj bolesti.
Telefonsko savjetovalište s radom nastavlja i ove godine, a u sklopu njega liječnici Odjela za urogenitalne tumore Klinike za onkologiju KBC-a Zagreb svakog četvrtka od 13 do 15 sati na broj telefona 01/2388-112 odgovarat će na sva dodatna pitanja o toj bolesti. Internetsku stranicu www.pocesisrazlogom.com posjetilo je pak više od 50.000 korisnika.
Organizatori kampanje za nastavak kampanje najavili su i novi televizijski spot „Budi hrabar“, kojim se želi naglasiti važnost odlaska urologu ako se otkriju bilo kakve promjene na testisima. (Hina)