Aktualno, Nekategorizirano

25FPS obilježava šezdesetu godišnjicu Hitchcockova filma ‘Psiho’

Udruga 25FPS obilježava šezdesetu godišnjicu Hitchcockova filma ‘Psiho’ programom filmova iz svojeg arhiva, Kratke baze, koji će se prikazati u četvrtak, 12. ožujka, u zagrebačkom kinu Kinoteka.

Program donosi četiri naslova iz područja filmske avangarde i undergrounda koji su se, napominje se u najavi, uhvatili u koštac s nasljeđem Hitchcockova klasika.

“Kinematografski kanon i film srednje struje često je predstavljao inspiraciju filmašima koji vole eksperimentirati s formom, a u ovim filmovima je klasik Alfreda Hitchcocka dekonstruiran, prisvojen, reinterpretiran i remiksiran, iz perspektive autorica i autora različitih generacija i iz različitih dijelova svijeta”, dodaje se.

Finski film “Aranžman za scenu” Jonne Kine uz pomoć dvoje foley artista koji proizvode šumove podsjećaju na jednu od najpoznatijih scena iz filmske povijesti – prizor ubojstva pod tušem u “Psihu”.

Gledatelji vide samo umjetnike koji, gledajući izravno u kameru, stvaraju zvučne efekte, kao što su koraci, tuš i zatvaranje vrata, dok originalna scena ostaje izvan kadra.

“Ovaj rad istražuje načine kinematografske konstrukcije šumova i što se događa kada se strukture filma rastave na dijelove”, napominje se u najavi.

“Hitch Hitch Hitchcock” hrvatskog redatelja Zorana Tadića je eksperimentalno-animirani kolaž motiviran likom i filmskim djelom Tadićeva uzora Alfreda Hitchcocka.

Sastavljen je od redateljevih fotografija i prizora iz njegovih filmova, a prikazuje se s 35 mm kopije iz Hrvatskog državnog arhiva.

Kratkometražni kineski film “Psycho(s)” koji potpisuju Ip Yuk-Yiu, Choi Sai-Hoi remiks je Hitchcockovog filma iz naslova i istoimenog remakea Gusa Van Santa.

Radeći na običnom softveru koji montira filmove u stvarnom vremenu, “Psycho(s)” u hipnotičkom slijedu zrcalnih slika transformira dva filma snimljena u razmaku od 40 godina.

U program je uvršten i britanski “Triler” Sally Potter, feministički klasik koji je postao školski primjer filmskog dekonstruiranja hollywoodske kinematografije.

Prateći Mimi, protagonisticu Puccinijeve opere “La bohème”, koja odluči istažiti zašto mora umrijeti prije nego se spuste zastori na kraju predstave, film dovodi u pitanje tradicionalnu ulogu pasivne žrtve koja se u napeticama, ali i fikciji općenito, dodjeljuje ženskim likovima.

Infocentar i medijateka za kratki film Kratka baza arhiv je Udruge 25 FPS, koji obuhvaća suvremeni eksperimentalni film i video, ali i dokumentarni, igrani i animirani kratki film, njih više od šest tisuća, te knjige i kataloge međunarodnih filmskih festivala. (Hina)