Hrvatska, Nekategorizirano

Promovirana kampanja "Moja stvar, moj izbor- vrijeme je da saznaš više"

Foto: HINA/ Denis CERIĆ /dc
Foto: HINA/ Denis CERIĆ /dc

S ciljem da se mladi bolje i točnije informiraju o zaštiti reproduktivnog zdravlja te o seksualnosti, Centar za edukaciju savjetovanje i istraživanje (CESI) na zagrebačkom je Cvjetnom trgu u subotu promovirao kampanju “Moja stvar, moj izbor – Vrijeme je da saznaš više“, prenosi Libela.
Kampanja se provodi putem Facebooka, na kojem se mladima, kroz kratke poruke, vizuale i filmove želi dati što više znanstveno utemeljenih, točnih informacija o seksualnim i reproduktivnim pravima.
Zahvaljujući tim informacijama, mladi mogu donositi informirane i odgovorne odluke.

Psihologinja Sanja Cesar iz CESI-a navodi da mladi u Hrvatskoj u seksualne odnose ulaze oko 17. godine, kao zaštitu najčešće koriste kondome, a hormonalnu kontracepciju jako malo. Ukazuje i na podatke Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo prema kojima je prošle godine u dobi do 19 godina rodilo 1132 djevojaka, a trudnoću prekinulo njih 226, a od toga je bilo 36 pobačaja kod djevojčica mlađih od 16 godina.

Zbog tih je podataka akcija i pokrenuta, ističe Cesar. Cilj je informirati mlade i potaknuti ih na promišljanje o pitanjima vezanim uz seksualnost, reproduktivna i seksualna prava te zdravlje. Samo edukacijom i informiranjem moći će donositi odgovorne odluke.
CESI je proveo i kvalitativno istraživanje u malim grupama s mladima u Zagrebu i Križevcima vezano uz spolno prenosive infekcije, kontracepciju, pitanje pobačaja i prava na izbor o donošenju odluka o vlastitom tijelu. Istraživanje je pokazalo da te teme mlade jako zanimaju, ali da u okviru obrazovnog sustava o njima ne dobivaju dovoljno informacija.

“Imamo zdravstveni odgoj uveden u školama, ali znamo da se on u velikom broju škola ne implementira. Mladi su rekli da o tim temama u školama doznaju jako malo ili ništa, a glavni izvor informacija su im internet, društvene mreže i vršnjaci i zato u kampanji s mladima komuniciramo putem tih medija, kratkim i jasnim porukama”, istaknula je Cesar.

Sociologinja Nataša Bijelić iz CESI-a navodi da su mladi u istraživanju rekli da “ni sami ne znaju što ne znaju”. “A i ono što ne znaju, ne znaju kako bi pitali. “Naprosto, nemaju niti rječnik kojim bi mogli komunicirati i zato je bitno da ih informiramo”, ističe Bijelić.
Uz kampanju na Facebooku, postoji i web stranica Seksualna edukacija za mlade gdje kroz on-line savjetovalište mladi mogu anonimno postavljati pitanja vezana uz reproduktivno zdravlje i seksualnost, a odgovaraju im stručne osobe.