Aktivizam, Nekategorizirano, Rad udruga

Devet radionica za stotinjak učenika

salji dalje_crUdruga Zvono od 1. kolovoza 2017. provodi projekt „Šalji dalje“. Projekt financira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda, a partneri na projektu su udruga Jaglac iz Orahovice, udruga Slap iz Osijeka, SŠ Stjepan Ivšić Orahovica, SŠ Marka Marulića Slatina te Grad Belišće.

– Tijekom dosadašnje provedbe projekta započeli smo s uređenjem prostorija za smještaj volonterske točke i to na području sve tri županije – Osječko–baranjske, Požeško–slavonske i Virovitičko-podravske. Ostvarena je redovna komunikacija sa školama s kojima se radi na organiziranju volonterskih akcija učenika te se pruža podrška redovnom radu školskih volonterskih klubova – ističe Tena Anić, voditeljica lokalnog volonterskog centra „Zvono“.

Provedene su radionice „Zavolontiraj se“ za učenike SŠ Marka Marulića Slatina, SŠ Stjepan Ivšić Orahovica te Srednje obrtničke škole Požega. Ukupno je provedeno devet radionica za oko 100 učenika. Učenici su upoznati s pojmom volonterstva, načinima i mogućnostima volontiranja te s mogućnostima koje im pruža osnivanje školskog volonterskog kluba.

– Cilj ovih radionica je osnivanje školskih volonterskih klubova u navedenim školama te uključivanje učenika u organizaciju i provedbu volonterskih akcija za dobrobit zajednice – pojašnjava Anić.

Nakon osnivanja volonterskih klubova u školama, učenici će zajedno sa svojim nastavnicima i uz podršku udruge Zvono i Lokalnog volonterskog centra Zvono raditi na razvoju volonterstva na području svoje lokalne zajednice.

U siječnju je započela aktivnost „Edukacija o inkluzivnom volontiranju i volontiranju u timovima“ koja je usmjerena na razvoj inkluzivnih volonterskih programa u tri županije. Udruga Zvono svoja iskustva prenosi na organizacije iz Požeško–slavonske i Virovitičko–podravske županije. Tijekom radionica sudionici se upoznaju s principima i osnovnim načelima inkluzivnog volontiranja, a radionice su prilagođene osobama s intelektualnim teškoćama i drugim marginaliziranim skupinama društva koje uključujemo u programe inkluzivnog volontiranja.

– Osim osnovnih pojmova iz područja volontiranja, tijekom edukacije sudionici se upoznaju i s poslovima u inkluzivnom volontiranju, a nakon provedene edukacije, sudionici se uključuju u inkluzivne timske volonterske akcije tijekom kojih će pružati podršku obiteljima s OSI i starijim domaćinstvima – zaključuje Tena Anić.

U sljedećem razdoblju planira se početak inkluzivnih volonterskih akcija, organizacija edukacija o menadžmentu volontera i školskih volonterskih klubova te provedba volonterskih akcija i organizacija volonterskih kampova.

Tea Vujić