Hrvatska, Nekategorizirano

Vodič za crowdfunding – prvi cjeloviti priručnik za grupno financiranje na hrvatskom jeziku

e3edb0dd6a76ed8612b764870e4b3893Udruga za razvoj civilnog društva SMART u suradnji s Hrvojem Hafnerom, autorom bloga Crowdfunding.hr, objavila je ‘Vodič za crowdfunding‘, prvi cjeloviti priručnik za grupno financiranje na hrvatskom jeziku. Na 40 stranica nalaze se detaljne upute kako pokrenuti i provesti crowdfunding kampanju, uključujući i savjete i iskustva domaćih uspješnih pokretača kampanja.

Grupno financiranje odnosno crowdfunding sve se više koristi u Hrvatskoj za poduzetničke, umjetničke, humanitarne i aktivističke projekte. Podsjetimo, nedavno istraživanje provedeno u Hrvatskoj pokazuje da je do sada u Hrvatskoj na ovaj način prikupljeno preko 13 milijuna kuna za različite projekte.

„Veliki je interes poduzetnika i kreativaca za crowdfunding, na dnevnoj bazi dobivam mnogo upita za savjete. Smatram da će ovaj cjeloviti vodič pomoći pokretačima crowdfunding kampanja da vrlo brzo i lako pripreme svoju kampanju ali i izbjegnu neke od osnovnih grešaka koje vidimo kod neuspješnih kampanja.“ – rekao je autor priručnika ‘Vodič za crowdfunding’ Hrvoje Hafner.

Priručnik je nastao u okviru projekta „Filantropija – Oslonac održivih zajednica“ kojeg financira Europska unija, a sufinancira Ured za udruge, i predstavlja odgovor na sve veći interes organizacija civilnoga društva i šire javnosti za crowdfundingom kao alatom prikupljanja sredstava za oživotvorenje različitih ideja i provedbu projekta za opće dobro. Uz priručnik, izrađena je i video prezentacija ”Što je crowdfunding” istog autora.

„Ideja je bila da kroz spomenuti projekt radimo na promociji crowdfundinga, ali i prenošenju osnovnih znanja i vještina koje su potrebne u pokretanju i provedbi kampanja grupnog financiranja kroz tekstove, infografike, interaktivne radionice i mentorstvo, te kraću video prezentaciju i ovu publikaciju. Projekt se polako privodi kraju, a mislimo da je super da iza njega ostaju materijali koji će poslužiti kao referentna točka za sve one koji će se u budućnosti odvažiti na pokretanje vlastitih kampanja. Posebno onih usmjerenih na postizanje neke općekorisne svrhe i rad za opće dobro.“ Dodao je Igor Bajok iz udruge SMART.