Županijska udruga slijepih Split predstavila je svoje prve majice i torbe s duhovitim, ali snažnim porukama koje istovremeno potiču smijeh i potiču javnost na razmišljanje o stereotipima vezanima uz sljepoću.
Ovi promotivni proizvodi dio su kampanje usmjerene na osvještavanje izazova s kojima se susreću slijepe osobe te na jačanje razumijevanja i prihvaćanja kroz humor.
U Udruzi ističu kako se mnogi ljudi, iz sasvim dobre namjere, ponekad nađu u situacijama koje ih naknadno posrame – primjerice, kada slijepu osobu pozdrave riječima “Vidimo se”. Kako pojašnjavaju, takve situacije ne zahtijevaju isprike jer je korištenje standardnih izraza hrvatskog jezika potpuno prirodno i očekivano.
Kroz humoristične natpise Udruga želi približiti svakodnevne situacije i razmišljanja slijepih osoba široj javnosti. Tako natpis “Ako me vidiš, pozdravi! Ja tebe neću!” na duhovit način podsjeća da se i najobičnije situacije mogu različito doživljavati. Poruka “Dark mode activated” donosi igru riječima preuzetu iz digitalnog svijeta, dok natpis “(S)LIJEPI” poziva na propitivanje predrasuda i razumijevanje identiteta slijepih osoba.
Iz Udruge naglašavaju da ovi natpisi nisu samo simpatični modni detalji, već alat za podizanje svijesti, stvaranje empatije i rušenje barijera kroz pristupačan, duhovit pristup. Kampanja poziva građane da se uključe i doprinesu širenju poruke o ravnopravnosti i boljem razumijevanju svakodnevnog života slijepih osoba.
Posebnu zahvalnost udruga upućuje dizajneru Segoru Šamanu Wensu, koji je izradio vizuale te nesebično darovao svoje vrijeme i kreativnost ovom projektu.
Županijska udruga slijepih Split korisnica je temeljne sustavne podrške Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva.
Izvor informacija i naslovne fotografije: https://www.facebook.com/photo?fbid=1289248086580744&set=pcb.1289249159913970






