Hrvatska, Nekategorizirano

U Osijeku predstavljen projekt izgradnje kapaciteta za Zeleni europski plan

foto HINA/ Tomislav PRUSINA

Projektom izgradnje kapaciteta za Zeleni europski plan po mjeri lokalne zajednice, čija je vrijednost oko 442 tisuća kuna, educirat će se i osnažiti predstavnici organizacija civilnog društva za rad u kriznim situacijama, istaknuto je u četvrtak na predstavljanju projekta, prenosi Hina.

Projekt se većim dijelom, s 376 tisuća kuna, sufinancira iz Europskog socijalnog fonda, a ostatak je namaknut iz državnog proračuna, s pozicije Ureda za udruge.

Nositelj projekta je Centar za prevenciju otpada od hrane (CEPOH), čija je predsjednica Branka Ilakovac rekla da je projekt, uz ostalo, uključivao izradu priručnika za doniranje hrane u kriznim situacijama i priručnika za krizno komuniciranje.

Priručnik o doniranju građanima će donijeti najvažnije savjete i informacije kako mogu pomoći doniranjem hrane krizama pogođenom stanovništvu, jer mnogi građani, ali i organizacije te trgovci ne znaju kako taj sustav pravilno funkcionira. Drugi priručnik odnosi se na krizno komuniciranje i poboljšanje sustava protoka informacija, a namijenjen je, prije svega, organizacijama civilnog društva te jedinicama lokalne samouprave, ali i građanima.

“U današnje vrijeme potpune komunikacije puno je informacija u javnosti, i priručnik pokušava odgovoriti na pitanja kako ih filtrirati te pripremiti svoju organizaciju da se nosi s krizom te kako biti siguran da je poruka poslana na pravi način, kroz pravi kanal”, pojasnila je Ilakovac.

Priručnici će biti objavljeni na internetskim stranicama svih sudionika projekta, a to su, uz CEPOH, osječki Crveni križ, Potrošačica – društvo za zaštitu potrošačica i potrošača Hrvatske iz Vrbovskog te Centar za edukaciju i informiranje potrošača iz Bilja.

Predsjednica osječkog Crvenog križa Martina Hećimović rekla je da ta humanitarna organizacija ima dugogodišnje iskustvo u kriznom djelovanju, kao i u prikupljanju i doniranju hrane, ali i sprječavanju nastanka otpada od hrane.

“Posljednjih nekoliko godina susretali smo se s raznim kriznim situacijama i poteškoćama, a smatramo da je najvažnije da s javnošću komuniciramo točno, konkretno, te da javnost vjeruje u ono što radimo”, kazala je.

Napomenula je kako kako žele da kultura doniranja ostane na postojećoj kvalitetnoj razini te pozvala građane da prate njihove apele, jer se, dodala je, tako doniranje usmjerava na točno one stvari, koje su na terenu potrebne.