Aktualno, Hrvatska

Dani otvorenih vrata udruga 2024.

U organizaciji Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske, od 06.-08.06.2024., održali su se Dani otvorenih vrata udruga. Na poziv gđe. Helene Beus, ovlaštene za obavljanje poslova ravnatelja Ureda, Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva imala je priliku popratiti konferenciju na temu Komunikacijska podrška društveno-korisnim programima udruga. Više o Danima otvorenih vrata udruga saznajte u nastavku.

Dani otvorenih vrata udruga tradicionalno se organiziraju kako bi udruge diljem Hrvatske kroz radionice, predavanja, akcije i druge aktivnosti predstavile svoje društveno korisne projekte, ali i upoznale građane s mogućnosti uključivanja u volontiranje.

Izvor: Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva

U Orisu – Kući arhitekture u Zagrebu, 06.06.2024. održana je konferencija “Razvoj, doprinos i uloga udruga u području medijske pismenosti u Hrvatskoj”. Na konferenciji su se okupili predstavnici organizacija civilnog društva, neformalnih građanskih inicijativa, akademske zajednice, javnih vlasti te mediji. O ulozi i doprinosu udruga govorili su panelisti prof. dr.sc. Igor Kanižaj, dr.sc. Ljiljana Buhač, Anita Malenica te doc.dr.sc. Tanja Jurin. Na drugom panelu govorilo se o važnosti  i načinima ostvarenja komunikacijske podrške društveno-korisnim programima udruga. Sudionici drugog panela bili su Sandra Kerovec, Miroslava Rožanković, Ivana Kalogjera, Katarina Blažina Mukovec, Gordan Turković, Gloria Mage Gospić te Marina Čulić Fischer.

Izvor: Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva

Konferencijom se željela naglasiti važnost medija i medijske pismenosti. Mediji imaju veliku ulogu u oblikovanju vijesti i novosti iz svih područja svakodnevice, stoga je ključno da su iste istinite i provjerene. Time dolazimo do medijske pismenosti koja je posebno važna za djecu i mlade, no i odrasle. Jedan od ciljeva konferencije bio je istaknuti medijsku pismenost kao jednu od ključnih kompetencija našeg doba. U digitalnom dobu, ključno je razviti kritičke, ali i vještine analize i vrednovanja koje su nužne za razumijevanje medijskih sadržaja. Upravo nam medijska kompetencija omogućuje razlikovati relevantne od irelevantnih vijesti, istinite od lažnih vijesti, ali i uočiti te reagirati na govore mržnje. Među ostalim, stručnjaci su istaknuli popularne kanale i važnost prisutnosti na društvenim mrežama, dok su predstavnici udruga istaknuli načine na koje su mediji pridonijeli razvoju svjesnosti o udruzi koju predstavljaju.

Izvor: Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva